lördag 13 oktober 2018

Hoppsan!

Plötsligt händer det och t.o.m jag har fått uppleva den berömda ketchupeffekten. På onsdag hade vi möte och det lät som att det var en del bestyr som skulle göras och uteslutas innan det kunde bli tal om remicade. Skulle göra slätröntgen och magnetröntgen och sen skulle en ortoped titta och analysera svaren. Därför blev jag glatt överaskad då jag redan dagen efter fick göra MR. Detta är som bekant en undersökning jag finner oerhört obehaglig och smärtsam. Att ligga stilla på en hård brits i 45 minuter med 5 kotkompressioner är inte behagligt alls och har man dessutom cellskräck blir det lite extra obehagligt. Undersökningen gick bra i af och inga nya kompressioner. Sen fick jag nästa chock igår då dom igår säger att jag ska få remicade! 😄 sagt och gjort så nu är jag tankad med båda medicinerna. Lite tidigt att säga om det fungerar men har mindre ont idag. Förra gången gav det också effekt men tyvärr vill effekten inte hålla i sig.

Så min uppfattning var att jag skulle få vänta några veckor innan dom gjort allt dom skulle göra för att utesluta att remicade skulle orsaka eller förvärra ryggproblemen. Men hej och hå det kan undan gå inom vården...men det är sällsynt.

Nu har jag flirtat till mig en apotekssväng med en manlig vårdare. Han fick hjälpa mig att hitta torrschampo och foundation :) sen köpte jag det dyra schampot med koffein för hår över 40 år. Eller ska användas av kvinnor över 40. Tycker faktiskt håret ser bättre och lite tjockare ut. Sen då vi kom tillbaka kom jag på att paketet som jag skickat Fredrik att hämta ut innehåller ett kit med b.l.a schampo. Detta heter nixon och jag anv det mot håravfall. Nu är det bara att tvätta håret. Blev så besviken för bb cremen från clarins har utgått från sortimentet. Tänk om man bara hade haft problem som dessa...schamposorter och hitta en sevärd serie och en ljudbok man fastnar i utan att somna och krämer som utgår.

Nu väntar jag på grekiska färsbiffar och gratäng. Gör inget annat än äter. Var tvungen väga mig inför röntgen och med tanke på allt jag äter och att det snart sprutar glass genom öronen hade jag ingen lust till nån vägning. Blev rätt förvånad då jag gått ner nästan 4 kilo på 1,5 vecka. Har tappat 23 kilo nu sen jag lades in. Men jag ser ju inte det. Ser bara ett stort bråck och är plufsig i ansiktet p.g.a all cortison dom ger mig nu. Så kan inte se någon viktnedgång. Blir också lite orolig över att kroppen inte tar upp näringen ordentligt samt medicinerna. Nåja det löser sig.

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar