tisdag 23 oktober 2018

strul

Gårdagen måndag var absolut inte min dag. Kände redan då jag vaknade att dagen skulle bli en dag att slänga till blähä dagarna och så blev det. Hade inte mera ont men kände mig hängig, trött, deppig och orkeslös. Dagar som dessa bjuder ofta på extra roliga överraskningar och mkt riktigt. Hade 4 läckage och jag hade väldigt god lust att ringa till företaget som tillverkar kateterpåsar. Slanghel....lossnade trots att vi även tejpat noga så vi fick byta sängkläder fyra gånger plus rengöra mig. Vi rev även ner ett glas som gick i 987 delar och hade saft över hela golvet.

En kateter ska bytas var tredje månad så har idag varit på urologen och bytt den. Dom var så extremt duktiga och tror inte ens att det tog en minut och kändes knappt. Jag blev så chockad över att någonting går lätt och smärtfritt. Dom sa att det def var tid att byta så nu ska det fungera. Att vara extremt kissnödig och inte kunna är inte roligt någonstans.

Nu väntar jag på sjukgymnasten för dagens övningar och i kväll kommer Eva moster med tvätt hon tvättat. Tack! ❤

Lev och må! Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar