onsdag 10 oktober 2018

möte

Idag var det dags för möte igen. Eller igen vet jag inte för dom som varit inbokade har ju av olika anledningar inte blivit av. Att få till ett möte med alla inblandade i min mer än komplicerade situation verkar näst intill omöjligt. Fredrik och Magnus var också med och det är jag glad för eftersom min hjärna bestämt sig för att bara arbeta halvtid.

Dom är då inte på väg att skicka hem mig eller skicka mig någonstans i dagsläget. Det som dom i dagsläget oroar dom är detta med att nerverna inte fungerar i rygg, ben och fötter. Dom vill utesluta att remicaden inte påverkar detta negativt då nervpåverkan tydligen är en av biverkningarna remicade kan ge. Nu ska jag göra om magnetröntgen. Hurra!. Sen skulle en ortoped titta på bilderna för att utesluta någon ny kompression i ryggen. Just nu vill dom inte ge mig remicade förrän dom uteslutat att den inte har nåt med nerverna att göra. Förstod inte riktigt hur dom ska ta reda på det och hade ju redan problemet med ryggen inan jag fick remicade men det är väl bara att lita på vad dom gör och vänta och vänta lite till. Operation av buken verkar tyvärr långt bort för jag måste först ha en längre bra period och bli starkare och allmänt friskare. Nu är det sagt att läkarna som är involverade ska ha rond en gång i månaden för att hålla ihop alla delar och jobba mot samma mål. Låter ju väldigt bra men vi får väl se hur det kommer att fungera i praktiken.

Vet inte om jag blev så mkt klokare förutom att dom inte tänkt kasta ut mig i första taget och att dom ska utreda detta med nerverna och sen få remicade om dom inte tror att detär den som orsakar eller förvärrat det hela. Sen förklarade dom detta med svampinfektionen jag hade som normala friska människor knappt märkt av men som i mitt fal då jag har så dåligt immunförsvar kan göra en väldigt sjuk. Inte lätt att förstå allt utan jag får försöka ta en dag i taget och göra dom undersökningar som krävs. Jag är bara så himla rädd att dom inte törs ge mig mer remicade för vad gör man då? Idag har jag träffat sjukgymnast och bara stått rakt upp och ner men har så lite muskler i ben och rygg så blir helt slut av att bara göra det.

Orkar inte skriva mer nu. Skriver mer en annan dag.

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar