onsdag 7 juli 2021

Mat och prat.

 I söndags kom hallänningarna hit. Moster Åsa, morbror Gunnar och kusin Kim. Gunnar och Kim sover hos mormor och Åsa hos mig. När dom kommer brukar det alltid bli umgås de lux 🙂 det blir ganska många som samlas hos mormor. Mormor har ju blivit ganska glömsk men hon trivs med att ha oss samlade och de kommer nog bli rätt tomt när dom åker på lördag. Denna gång var dom bara här 6 dagar och mkt ska hinnas göra på dessa dagar så vidare semester har dom kanske inte 🙂. I  kväll ska vi ut och äta på södrahamn krogen. 

Igår var jag och Magnus till Kid som fyllde 10 år. Kid är min brorson. Jag hade köpt ett gigantiskt gratulationskort där jag skrev, tejpade fast klubbor samt 600 kr. Från mig och Magnus. Gav också Lion en sommarslant. Ett tips om ni vill ge någon ett mer uppseväckande kort så finns dom på dollarstore. Jag har aldrig gått igenom dollarstore så fort. Hade ju chefen Åsa med mig 🙂 men slipad som man är gällande shopping så hann några varor hamna i korgen.

Nu har Åsa åkt i väg för att hämta mitt paket från bonprix på Coop. Väntat i evigheter och idag kom en påminnelse via sms och att paketet returneras i morgon! Har inte fått något tidigare sms 🙄 Egon trivs som fisken nu då Åsa sover här. Hon har altandörren öppen hela natten så Egon sover ute mycket. Enligt Åsa får han tokryck på natten men jag har ju hörlurarna så hör ingenting. Somnar alltid till en bok i öronen.

Idag verkar det inte bli någon sol. Lite tråkigt då vi ska äta ute. Men samtidigt är det rätt skönt med lite soluppehåll. Tycker att det ska vara lite jämvikt och gärna lite svalare. Sol 3 dagar och sen regn/åska 1 dag osv.

Jag och moster Eva samt Nemi (kusinbarn) har planerat att åka till gyltzaudden någon solig dag här framöver. Det är handikappanpassat så jag tar mig fram till vattnet 🙂 jag har nog varit en delfin i mitt förra liv. Älskar vatten. 

Ha det gott! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar