onsdag 21 juli 2021

tillbakablickar

I helgen som var träffades ju jag, Camilla och Pernilla på södra hamn krogen och pratade gamla minnen och blev tonåringar igen för en stund. 3,5 timmar av oavbrutet babbel från 3 brudar som inte setts på länge.

Igår träffades jag. Maria,  Anna,  Erika, Matte samt barnen hemma hos Bergren/Jonsson och beställde hem mat som inte vinner några pris men stillade vargen i magen.
Maria tog fram album sen stallet på Bergnäset och det var kort på hästar och människor och nostalgi på hög nivå! Jag hade kunnat göra mkt för att kunna vrida tillbaka tiden och uppleva denna fantastiska sorglösa tid på nytt! Man levde för hästarna och stallet och det var en sån sammanhållning och vi hade så vansinnigt roligt! Jag kommer så väl ihåg dagen favorithästen (Fix) fick vandra vidare. Jag trodde hjärtat skulle brista på riktigt. Här var det kärlek! Sundom, tävlingar, betessläpp, stalljourer, julkurser, luciatåg, dagläger, reflektioner mm mm. Bästa tiden i mitt liv!

Vi tittade även på foton tagna från ungdomens glansdagar. Det var partyn, glitterklänningar, karar, musik, terassen, löshår, skratt, strul och ibland lite ågren 🙂 då man inte vaknat i sin egen säng eller vaknat med han med stort H igår men konstigt nog förvandlats till en utter under natten 🙄. Detta har såklart aldrig hänt mig...Jag har bara hört. 

Det har varit så fantastiskt roligt att träffas och prata gamla minnen! Det borde man göra oftare. Jag är så glad över att ha så fina minnen att plocka fram då och då. Stalltiden är som sagt den bästa tiden i mitt liv och är tacksam över att jag har den att minnas! 

Nä nu ska jag åka till dollarstore en sväng. Bara titta...🙂
Lev och må! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar