onsdag 24 februari 2010

..........

Vaknade på morgon och insåg till min fasa att kaffet var slut. Morgon utan kaffe är som en gitarr utan strängar,ett stall utan hästar eller köttfärslimpa utan köttfärs. På nåt sätt lyckades jag ändå vakna och gjorde ett tokryck i lägenheten eftersom Inga tagit ut en semesterdag ( igen) Efter mitt städryck blev det till att göra ärenden, in på försäkringskassan med läkarintyget och förhoppningsvis få igenom 25% sjukpenning. Med deras nya regler går man inte säker längre :(  Råkade snubbla in på röda korset en sväng (var ju ändå  i närheten :)där jag mötte Eva så vi stod och tjatade en stund. Handlade väldigt Anna Skipper aktigt och gjorde en Anna Skipper middag och sen hämtade jag upp Pernilla och drog iväg till stallet. Fick rida Thåtte och han kändes helt ok och började t.o.m. jobba lite med bakbenen i slutet. Synd bara att han blir så himla spänd inne på banan så han tappar all framåtbjudning. Är dock väldigt kär i själva hästen, han är så extremt vaken och gullig och lika hungrig som jag!
 Min bil är sjuk och den röda lampan lyser ilsket och idag då jag parkerade luktade det bränt någonstans ifrån. Antar att det tyder på någon slags influensa/sjukdom men han får vänta med att gå till doktorn ett tag. Ska snart besikta och den lär inte gå igenom. Nu blir det lite tv, en dusch och sen lägga sig i renbäddad säng.
Hoppas verkligen det kan vara liiiiiite varmare i morgon i allafall.
God natt -gott folk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar