fredag 26 februari 2010

nattliga äventyr

Jag och zambo ( katten) har en ny nattlig lek som i allafall inte jag uppskattar. Den går ut på att han väcker mig genom att stå på bakbenen i sovrumsfönstret och dunkar/river med framtassarna mot rutan. Jag vaknar går emot honom för att ta ut honom från sovrummet och han springer och gömmer sig under sängen. Jag går ut från sovrummet till köket och visslar för då brukar han veta att han ska få nåt gott- nu har han dock lärt sig att jag bara luras. Har fungerat länge att fånga in honom där i fönstret -då han tror att jag ska öppna åt honom men nu har han lärt sig att han bara åker ut. Så nu gömmer han sig och jag låtsas sova och då han lessnar och går ut självmant så stänger jag dörren. Detta kan dock ta ett tag och det är svårt hålla sig vaken beroende på vad klockan är men oftast är den runt 04.


Har drömt så oerhört konstigt, mkt och detaljrikt dom sista nätterna. Tror hjärnan går på högvarv. I natt har vi haft stoooorfest i Marias och Mattias hus och det hela urartade helt. Folk sprang nakna, var fruktansvärt asberusade och huset förstördes mer eller mindre. Någon slog sönder min mobil och jag hade pappas gamla folkvagn parkerad där som några okända killar körde iväg med och kraschade. Det var hur mkt folk som helst där och dom flesta var helt okända. Pernilla och Camilla blev antastade av en kille som spelade gitarr. Jag skulle gå på toaletten i drömmen men den var barnanpassad så jag visste inte hur jag skulle använda den... haha... Maria gick på krogen och lämnade Felix som var bebis så jag och Camillas x ??åkte motorcykel in till stan och jag hade Felix i mina armar och var livrädd att jag skulle tappa honom. Då vi kom fram till krogen så jobbade Maria som servitris helt plötsligt och var arg för att jag kommit med en skrikande Felix. haha :) ja hur man kan drömma!


Snart lite stan och sen ser jag verligen framemot att vila mina leder med en bra bok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar