tisdag 23 februari 2010

Hästar är verkligen terapi för själen. Visst kan en puss från en människoman vara trevlig men en hästpuss slår nog allt ;) en slät, äkta, len och varm mule. Har man bara ett äpple i fickan så är man fullkomligt accepterad för den man är. Varit och tittat på hoppningen idag och var lite orolig där ett tag för min vän Marias tilldelade kamrat. Har bara sett den springa i hundranittio och hopprädd som jag är hade jag nästan tänkt ringa ambulansen i förebyggande syfte ;) Men Maria gjorde det med bravur och är imponerad över hur duktig hoppryttare hon är! Ja i dressyren också. Hästen var lugn och en riktig klippa!  Själv blev det ingen ridning idag men får rida i morgon i Pernillas grupp i stället så det ser jag framemot! Kan och vill inte hoppa pga mina ledproblem samt lättheten att bryta benen. Förhoppningsvis kan jag rida Thåtte då vi ska tävla på lördag och tycker knappt jag suttit på honom alls sista månaderna. Ska bli kul tävla även om han är en riktig bromskloss inne på banan ( i allafall för mig) Han är då förbannat gullig i allafall! me like!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar