måndag 24 februari 2014

Jag och min Pico

Idag har jag och min nya vän Pico blivit utskriven från reumatologen. Pico är en liten söt maskin som ska hjälpa mig att få såret att läka fortare genom negativt tryck och bilda ett vakuum. Först fick jag en maskin från 1700 talet men sen kom Pico och det klickade direkt.
Led och hudmässigt är det inga större skillnader eftersom jag inte fått någon mirakelmedicin men dom satte in antibiotika då jag hade höga infektionsvärden och känner mig faktiskt lite bättre i lederna och det har skett en liiiten förbättring i huden. Ska tillbaka och läggas in igen om ca tre veckor för att följa upp hur allt går och om det händer något positivt med såret osv. Idag var jag även till ortopedtekniska och killen blev helt förskräckt då han såg mitt ben. Aj Aj sa han... jag får ont! Varför har du inte kommit förrän nu? det där benet kan du ju inte belasta! Där hade han ju lite fel för har ju belastat det i två år men det har ju inte varit skönt direkt...Nu har jag i alla fall fått en stor skena som jag måste ha på mig hela tiden. Varmt men känns mer stabilt.

Har legat på strokeavd där reuma har två platser. Måste säga att det ät den bästa avdelningen jag legat på och har provat några stycken. Super trevlig personal och sen var dom så gulliga mot varandra också. Haft ganska mycket besök och min fina moster Eva var upp två vänder på sin korta helg i Luleå och handlade gott och skämde bort mig. Tack! Ska också till Umeå för en scecond opinion då sunderbyn vill ha nya infallsvinklar då jag varit sjuk över 20år och dom tror dom kört fast. Kan ju inte skada i alla fall.

Får lite blickar då jag har min blinkande dosa runt halsen. Folk kanske tror att jag ingår i någon självbombartrupp :) men jag lovar...det är jag inte ;) 

Skönt vara hemma och bror Magnus har handlat åt mig. Han blev nog lite chockad för då han handlar brukar det vara cola light, snus, godis och kanske en färdiglåda. Idag fick han handla broccoli, blomkål, gurka, morötter och andra nyttigheter. Nu är det färdig haft. Skärpning sannerligen!

Äntligen kan jag sitta vid datorn igen och återuppta mitt aktiva liv med serier. Planen är i alla fall att skaffa en motionscykel! Det tyckte sjukgymnasten var den ultimata träningsformen just nu.

/L





2 kommentarer:

  1. Ha, ha, hoppas du och Pico får ett intensivt och givande förhållande innan ni båda går vidare åt varsitt håll =) Bra med en second opinion! Kram M

    SvaraRadera
  2. Halloj!
    Känns det skönt att vara hemma igen?

    Varm kram och sköt om dig... var rädd om "pico" och strunta i MC! Pöss
    moster Eva

    SvaraRadera