fredag 15 augusti 2014

Från sjukhuset

Ligger på en intensivvårds avdelning. Slangar överallt och fyra kanyler som tydligen alla gör nåt nytta. Det tas prover varannan timme för dom ska se så tarmarna får blodtillförsel. Jag var tvättad och redo för akut operation men eftersom min buk redan är öppnad nyligen vill dom helt enkelt inte gå in. Fom visste inte ens hur dom skulle sätta snittet och en titthåls op var inte aktuellt då tarmar tar upp en hel del av magen. Därför prövar dom en annan teknik först under bevakning. 

Nu är jag på Ava igen med en mix av smärtstillande och pencellin. Kan inte ens vända mig i sängen och än mindre sitta stå el gå. Än så länge verkar operationen uppskjuten då tarmarna får blod men grymt inflammerade. Har mer ont nu och infektion s värdena högre. Har så dålig syresättning så får syrgas. Har även haft högt blodsocker sen jag kom? Konstigt.

Vill bara hem men antar man måste kunna sitta och äta först..
Känner mig ensam och rädd för att detta ska äventyrara knäleds op :(

/Ö

1 kommentar:

  1. Men vad har hänt? Var in här och läste häromdagen, allt var ju så mycket bättre igen...och nu det här..
    Hoppas o önskar att du snart får må bra igen.
    Många kramar till dig.
    Eva W (är med i reumatikergruppen på fb)

    SvaraRadera