fredag 9 januari 2015

Helg-igen

Har känt mig lite piggare både torsdag och fredag så då har jag passat på att vara ut lite med hjälp av Eva kollega igår och av Eva moster idag. Eva stannade till efter jobbet så vi surrade på en stund och  jag fick dom senaste uppdateringarna från jobbvärlden. Eva hade bil så då beslutade vi oss för att åka till den ultimata affären Ica maxi. (jag borde få ersättning av dom så mkt jag lovordar dom i denna blogg ;) Jag har insett att om man tar med sig rullstolen och sen även sitter där så är livet betydligt enklare i min nuvarande situation. Nu känns det inte alls speciellt jobbigt att sitta i rullis men det har varit lite motstånd från min sida. Tidigare på dagen hade jag fått min varuleverans från just Ica maxi så behövde egentligen ingen mat. Å andra sidan är det sällan jag köper så mkt mat då jag är där då dom har så mkt annat som är roligare att vända och vrida på sen oppsss den hamnade i korgen.
Igår blev det en rosa huvjacka, en långärmad lite tjockare tröja, en kalender för året, lite hygiengrejs och nåt livsmedel :) Det jag egentligen skulle var att hitta något till dom nya gossarna som gjort entre men se där gick Ica maxi lite bet. Får kika vidare om jag får någon annan möjlighet.

Idag har jag träffat min nya samtalskontakt som gjorde hembesök. Svårt säga nåt efter en gång så det är väl bara att träffa henne några gånger och se om det leder någon vart. Eva, Robert och Malin kom då hon var på väg så vi åkte till mormor och åt palt. Mycket gott! Då man har stomi så är det bra att ha med sig ombyte av påse och andra tillbehör om det skulle bli läckage. Detta har jag inte varit så noga med så det är ju tur att det inte blivit nåt läckage hittils... idag såg jag dock väskan jag skulle använda och använt nån gång och tänkte att ja...borde nog uppdatera den lite och börja ha med den. Sagt och gjort. Den fick åka med och säger bara. Tack för det! Fick användning för den två! gånger hos mormor. Vissa påsar sitter så jäkla dåligt och lossnar och har sig. Det är fan inte roligt med läckage och sen blir man ju helt paranoid efteråt. Tack gode gud för att inget sånt har hänt under ex en taxiresa från Arjeplog. Puh! Längtar tills den dagen vi kan ta bort den. Tidsmässigt skulle jag kunnat gjort det men eftersom allt annat strular så måste jag vänta tills dom andra mer viktiga operationer är gjorda. Även om stomi är långt ifrån kul att ha så är det ändå det minsta problemet.

I morgon blir det att ev åka på storheden med mostrar och mormor. Eva är bara här till söndag och på måndag ska jag checka in på patient hotellet. Dagsformen får avgöra om jag orkar åka någonstans efter för mig två dagar av mer rörelse. Alltså åka till storheden inte till hotellet :)

Kram och trevlig helg!    Saknar mina kompisar!



finaste Thåtte
snyggaste kissen i världen!

1 kommentar:

  1. Följer din blogg och vill bara säga att du verkar vara en härlig människa.
    Hoppas verkligen att du blir bättre snart så att du kommer upp på hästryggen igen

    SvaraRadera