lördag 10 januari 2015

Var meningen att vi skulle ut på ranten idag men se det ville inte min kropp alls. Får trösta mig med att det blev billigare så om än det är en klen tröst. Hade dock gjort en beställning på något så tråkigt som en sop och skyffel. Även om den var väldigt illgrön och klatschig i färgen så är väl städtillbehör inte sådär jätte upphetsande. Hade även beställt färg till att färga kläder i tvättmaskin. Dom skulle bli svarta men ja... jag har nog just uppfunnit en ny färg.

Mitt i allt började det åter tvärblöda ur såret. Blödde rätt mycket. Ringde jour sköterskan som kom förbi och la om såret men hon var en bit bort så det hade hunnit sluta blöda innan hon kom. Hade det inte slutat hade jag väl fått ringa bårbil/ambulans men det är liksom något man verkligen drar sig för att göra. Nu är det då omlagt och än så länge torrt.

Moster Eva har varit här i em/kväll och vi fick en del gjort. Det går som undan när hon är i farten. Fick mig dammsuget, blommorna fick vatten, tavlorna jag fått i julklapp kom upp på väggarna i sovrummet och det blev så fint. Det är diskat och tvättat och i kväll har jag städat båda garderoberna sittandes. Det gick det med men allt tar ju så lång tid men jag är ju ändå inte på väg någonstans så då får det väl ta tid då. Det är ovärderligt att få hjälp och mkt roligare att åka hemifrån då det är lite ordning och reda på torpet. (ska ju bo på patienthotellet f.r.o.m måndag)

Saknar kissen såå mkt. Hur konstigt som helst att vara hemma utan katt! Ser och hör honom överallt. Men eftersom jag skulle vara hemma så kort tid så beslöt vi oss för att han fick stanna kvar hos Magnus och Sia och slippa hatta fram och tillbaka. Han kan då inte bo på bättre hotell så det känns toppen!

Nä lite tv på det här kanske. Inte trött ännu. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar