onsdag 23 september 2015

Hem!

Håll i er nu! Jag får åka hem idag! :) Har varit på väg sen fredag men allt strulade till sig som vanligt och trots vårdplaneringsmöte då allt verkade klart med insatserna i hemmet var inget klart då jag väl skulle hem. Förvånad? Nää. Har legat inne nu 8-9 veckor så komma hem till sin egen säng kommer bli skönt! Måste dock erkänna att det ändå är lite blandade känslor. Känns även lite otryggt att inte ha någon hos sig om nåt skulle hända, om jag ex skulle ramla som jag lyckades med här på sjukhuset ( glömde låsa rullis) och man blir lätt lite hospitaliserad. Här får jag bra mat och medicin på rätt tid och det är bara ringa på en klocka så kommer personal. Men det ska nog gå bra. Får ha mobilen på mig och så kommer kisse :)

Varit på kirurgen i veckan. Var inget roligt besök för han skrämde mig så att jag började tjuta. Egentligen sa han väl inget nytt men har väl inte orkat ta in det förrän nu. Det han sa var att min bukoperation är väldigt riskabel och komplicerad och att stora komplikationer kan uppstå. Det lät som om jag kanske inte skulle överleva den...hulkade fram om jag skulle ta dit en präst. Han trodde dock inte det men att operationen är stor och att det finns chans att komplikationer tillstöter och att jag därför ska opereras där den största kompetensen finns. Jag måste då erkänna att jag är livrädd för denna operation. Får nästan dödsångest då jag tänker på det.
Operation är det enda jag vill och måste och samtidigt vill jag inte alls. Konstiga känslor.

Såret har då nästan läkt ihop och fort har det gått sista veckorna :) har ätit zink och magnesium och äter mkt mindre cortison. Blodsockret har legat mkt bättre pga att jag ätit mkt mindre socker och de olika delarna har nog gjort sitt.

Nä nu kommer moster så nu åker jag hem!

1 kommentar:

  1. Åhh, vad skönt att du fått komma hem!! Vart är ditt trygghetslarm? Du behöver ju ett armband med en klocka. Förstår att det är blandade känslor inför op, men det är ju en nödvändig åtgärd för att du ska få tillbaka livskvalitén. Se till att skaffa dig de bästa förutsättningarna som du kan, då har du gjort allt som står i din makt.

    Kraaaam A

    SvaraRadera