torsdag 3 september 2015

Konsten att få en sallad

Sa från dag ett här på avd att jag ville få extra sallad till maten. Första dagarna fick jag en skål med gurka, tomat och några salladsblad. Sa till personalen att dom ju kunde skriva på kostkortet att jag ville ha typ råkost, oliver ex. Då kom det upp en skål med bara oliver någon dag. Sa åter igen till personalen att skriva typ matig sallad. Igår fick jag kycklingsallad till lunch och kebabsallad till middag...men det var ju helt ok. Idag fick jag ingen sallad alls till lunch men räksallad till middag. Allt jag ville egentligen var en lite mer matig sallad med ex lite bönor och råkost som tillägg till den vanliga maten :) spännande att se vad som serveras i morgon. Blir nog utskriven i morgon men ingenting är ordnat...har en arg moster som ska ringa runt lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar