onsdag 30 september 2015

mulinlägg

Igår gjorde jag något jag borde gjort för längesen. Jag var till stallet :) Det var alldeles för längesen jag varit dit men så har jag ju heller inte mått vidare bra och tillbringat oändliga veckor på sjukhuset. Min gamle trotjänare Thåtte var precis lika hungrig som jag minns honom men det är inte många av det gamla gemet som är kvar nu så det var inte många hästar man kände igen. Jag tittade på min gamla grupp som Maria rider i och hon red en Sofia som såg trevlig ut men inte helt lättstyrd.Sen hade det kommit två skäckar och jag är lite förtjust i skäckar sen Mystic`s tid som jag pysslade med och tävlade lite med. Ridskolan är faktiskt riktigt handikappvänlig med hiss och allt. Så det blir nog fler vändor :) Sen måste jag ju ut till Ersnäs och titta på Pernillas nya tillhåll då hon börjat rida där.
Har även lärt känna en jättegullig tjej som är på väg att köpa häst och hon har lovat att jag får komma och pussa på lite plyschmule där med :) Färdtjänst kommer ha fullt upp med att boxera mig mellan olika stall. Man blir bara sååå ridsugen!

Trots otaliga påminnelser har min reumaläkare fortfarande inte förlängt mitt sjukintyg. Har fått ut 5000 av f-kassan. Har ringt reuma idag igen och då frågade sköterskan hur jag mår då sänkan hade stigit igen. Har känt mig tröttare och haft lite mer ont men inget alarmerande. Nya prover skulle dock tas igen till veckan. Har ju börjat med den nya medicinen Otezla men för tidigt att uttala sig om ev effekt. Sen är det inte klart om jag ska fortsätta med stelaran också men det är nån månad kvar till den injektionen i så fall. Såret i buken har nästan helt läkt igen även om det fortfarande är någon cm djupt. Vem vet...en knäledsoperation kanske inte är eeeevigheter borta.

Idag har ssk varit här på morgonen och sen har arbetsteraputen varit här och ställt in min nya rullstol även om jag inte märkte av så stora skillnader. Den var lite smalare och sen var den lättare att få isär om man ska lyfta i och ur den i bilar.

I em kom F med kille och hämtade upp mig och dom var jättegulliga och hjälpte mig att handla på kvantum. F gjorde fruktsallad och var snäll och hängde upp min tvätt. Tusen tack för er hjälp! Nu skriver jag med ett öga och ser bonde söker fru med det andra. Ooooooliiiidliiiigt spännande! I morgon blir det Sunderbyn igen. Ska på kontroll och sen går jag nog förbi farmor som brytit fotleden oturligt nog. Anso har lovat skjutsa. Nää nu lite mer bönder. Tagit lite kort med mobilen så får lägga upp dom här sen.

God kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar