tisdag 24 januari 2017

Dåliga nyheter

Fått dåliga nyheter idag så känner mig helt sänkt. Ortopeden var förbi och enligt henne är det inte säkert att jag kommer att kunna gå igen och få tillbaka alla funktioner i benen och ryggen. Ingen kan säga om dessa domningar, svagheten i rygg och ben samt känselbortfallen är tillfälliga eller temporära. Det enda jag kan göra är att försöka träna upp musklerna i rygg och ben och låta tiden utvisa. Den andra dåliga nyheten är att jag måste äta pencellin i minst en månad till och därefter måste det gå minst en månad innan jag kan börja med reuma medicin. Är så akut dålig i lederna så kan inte hålla i ett par kryckor eller klara mig själv. Det innebär att jag ev måste tillbringa flera månader till här...lederna blir ju bara sämre och behöver verkligen medicin. Kan inte få medicin förrän infektionen är helt utläkt.

Vet inte var jag ska hitta styrkan i allt detta. Vill bara lägga mig ner och grina. Detta är inget liv. Vill inte längre men vad är alternativet? Känns helt hopplöst. :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar