tisdag 10 januari 2017

Meningen och allt det där

Alla människor behöver få känna att deras liv har en mening och att man ingår i ett sammanhang. I min nuvarande situation saknas dessa viktiga punkter. Det är svårt att motivera sig att ens stiga upp då dagen bara är en transportsträcka till kvällen/natten då man fhv kan sova bort lite av all den tid man har på ett sjukhus. Jag ser i nuläget ingen större mening med att vakna till en ny dag exakt som dagen igår.

Människan ska ingå i ett sammanhang och i en familj. Vi måste få känna oss älskade och behövda. Vi bör få vakna på morgonen och delta i arbetslivet och känna oss uppskattade för det vi gör. Då arbetsdagen är slut så åker vi fhv hem till vår familj som kan se ut på många olika sätt där inget är rätt eller fel.

Jag har varit sjukskriven snart 5 år. Jag har tappat mkt av det sociala och den där känslan att ingå i en grupp och känna sig behövd. Jag vet inte om jag kommer tillbaka i arbetslivet igen. Jag får försöka hitta min mening med livet. Bara jag blir pigg nog kanske jag hittar nåt som fyller hjärtat med värme.

1 kommentar:

  1. Förstår att det känns hopplöst, och kanske skrämmande att "börja om" då det var så längesen du jobbade, red, gick på restaurang mm, ingick i ett sammanhang. Men du kommer garanterat att hitta ditt nya liv efter detta! Kanske får du omvärdera och ändra på många saker, fylla ditt vita papper med både nya och gamla saker. Du gör det så himla bra.. Du är fortfarande vår kloka och roliga Linda. Håll ut, stora kramar/p

    SvaraRadera