tisdag 17 januari 2017

Tisdag

Börjar ge upp hoppet om att få komma hem någongång. Var positiv innan helgen då jag tyckte jag börjat må bättre och ha mindre ont men sen vände det igen. Haft så ont, haft usel syresättning så fått ligga med syrgas i stort sett hela dagarna, blodsockret har varit högt, blodtrycket lågt och över 300 i snabbsänka igen ( man ska ha kring 10) Bakslag som dessa kan liksom få en helt ur balans. Eftersom jag även är inne i ett sjukdomsskov vet man inte riktigt om det är  det eller infektionen i ryggen som orsakar försämringen. För att ev få svar skulle jag idag åter göra en magnetröntgen men trots medicinering klarade jag bara av att ligga någon minut. Det gjorde så jäkla ont i ryggen och det kändes som om någon höll på att slita av mig benet. Detta kunde åtgärdas med hjälp av mer smärtstillande men då vi tydligen var 45 min sena hade dom inte tid med att ssk från avd skulle komma och ge mig det...suck! Så irriterande och nytt försök i morgon fhv.

Saknar kisse, vänner och familj. Behöver inte säga längre vad jag vill ha till kvällsfika och frukost. Efter 2 månader vet personalen det utantill :) hmm..

Farmen! Mitt största nöje. Helt inne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar