onsdag 11 januari 2017

Onsdag

Igår var det dags för röntgen av buk och rygg. Kontrastmedel börjar bli ett vanligt inslag i min kostcirkel. Det hade varken blivit bättre eller sämre i ryggen. Man såg fortfarande att det pågår en infektion och abcessen var lika stor som vid förra röntgen. Läkaren sa dock att röntgen kan vara lite missvisande och eftersläpande och att infektionen börjar gå tillbaka fast det inte syns. För andra människor påvisar infektionsproverna åt vilket håll det går åt men jag som ofta har högt crp kan man inte riktigt bara gå på det. Nu är jag så aktiv i ledsjukdomen så mitt crp påverkas av det.

Abcessen i buken är ca 5 cm men läkaren tyckte ej att jag behöver ett nytt drän i nuläget. På röntgen såg man även en cysta på äggstocken så remiss skulle skickas till gyn. Blodvärdet är ganska lågt så ska ev få lite blod. Det snurrar rätt mkt.

Tränar med mitt gåbord men det går sådär med kryckorna. Orkar bara några meter. Frustrerande! Nä nu är det bara att invänta kvällsfika och farmen. Gääääsp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar