tisdag 24 april 2018

Populäridagä

Tror inte ens att jag har sovit 1 timme i natt. Slumrade till runt 02 men tio minuter senare skulle det tas kontroller. Höll aldrig på att somna om och hann väl just göra det då det skulle tas kontroller igen 04. Vet inte vad det var som inte var bra.
runt 06 kom det in en kille som kan ha varit en läkare eller vad som helst. Han ville ta prover och pratade om antibiotlka igen men där så jag ifrån. Kl 08 kommer det in en annan kille som skulle sätta nål i handen för antibiotika...Han fick sätta nålen men talade om att jag ingen ab skulle ha. Han gick ut och sen kom det in flera läkare som gick ronden varav den som är här på avd faktiskt höll med mig om att avvakta. Skulle dom sätta in ab varje gång jag har feber så hade dom ej fått göra annat. Det fanns inget tecken på infektion så bättre avvakta. Efter någon timme till kom en trevlig kille från reuma som var väldigt på att ge mig remicade. Sa att jag
 Skulle göra en pet röntgen osv för att utesluta inf då remicade då kan bli rent livsfarligt. Så han och Mattias pratar väl ihop sig vad som är bäst.

Tyvärr ligger pulsen hög och syresättningen låg. Fick idag fick jag veta att jag bara har 67 i blodvärde 😨 ska få blod i morgon. Har som lägst haft kring 80 och då har jag fått blod.
Fick även väga mig. Var helt säker på att jag gått upp flera kilon pga maten här. Hade tappat 6 kilo till 😊Har sammanlagt gått ned 25 kilo. Har fortf kilon kvar men har inte vägt så ääähär lite på många år. Målet till op var att gå ner till 85 kilo och väger nu 72 😊😊tyvärr syns det dåligt pga heffa klumpen men sen så.

Nu så zzzz. Godnatt 🌹

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar