söndag 1 april 2018

Resa

Första gången jag firar påsk i England och som jag firar! Det är ägg och små huttar till höger och vänster och jag har tagit med mig hela sängen ut på isen i det varma och soliga vädret och ligger just nu och grillar korv. Men det kan hända att jag är på rummet i stället och åter igen ätit potatis och makaroner och är nära att slänga ut plattan genom fönstret då jag läser ordet laddar...ungefär 300 ggr om dagen och inget laddas ner. Jag är svårt allergisk mot teknik och behöver Åsa i den ena stolen och Magnus i den andra! Åsa sköter snacket och Magnus räddar mig från att få en stroke över deras gäst Internet 😲

Inte mkt har hänt i helgen. Tror det blir lite mer undersökningar till veckan. Inför operationen måste jag ner i cortisondos och inga infektioner får vara aktiva. Åsa tittar sig omkring efter lämplig resa som passar in i hennes arb schema och ligger ok i pris. Som jag skrivit tidigare så får den som känner att dom vill hjälpa till att sponstra med en liten slant gärna swicha till Annas nr 070 3032439. Vet ej hur mitt eget swich fungerar härifrån därav är det bättre att swicha till henne. Denna insamling gör vi för att operationen drar ut så på tiden och för att jag ska ha något att se fram emot om några veckor, någon som håller mig sällskap några dagar och det känns betydligt lättare att stå ut med allt skrämmande som det innebär att vara här själv med all oro om jag kan se fram emot att någon (Åsa) kommer. Åsa ska ju även komma när operationen är och får stå för den resan själv då f kassan ej betalar resa och uppehälle utan endast sjukpenning för lönebortfall för nära anhörig där utgången är oviss...🤕 hmm kändes inte bra skriva det där. Men men finns inga alternativ. Klarar jag allt detta med 1.5 år på sjukhus och 5 års ständiga inläggningar med allvarliga infektioner och bara blivit sämre och nu i ett främmande land med språksvårigheter och ångest inför operationen. Överlever jag detta och tillfrisknar klarar jag vad som helst sen!

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar