lördag 31 augusti 2013

förlängd behandling

När jag skulle åka hit till Öberga kändes behandlingstiden på 6 månader oändligt lång. Nu har jag varit här lite mer än halva tiden och det ser ut som att det även blir förlängt några månader. Tyvärr har jag fått besked från Umeå att jag inte kan räkna med operation av knät förrän i november. Egentligen ska jag skrivas ut här i från i november men för att jag inte ska sluta behandlingen här mitt i operationen eller direkt efteråt så blir det förlängt om jag själv vill det. Först var jag lite tveksam till det men med tanke på smärtbehandling och den nedsatta fysiska förmågan tror jag det bästa är att stanna här. Jag trodde att jag skulle få göra operationen i sept som dom lovat, rehabilitera mig några veckor och sen börja jobba men nu när inte det går så har jag nog inget emot att stanna här. Får tänka lite på saken.

Just nu är jag helt själv på bygget. "popcornet" duracellkaninen" det skållade trollet Sofia är på permis över dagen, L och L är också på permis och killarna har åkt med personalen till Piteå. Känner mig en aning uttråkad och rastlös och funderar på att måla om huset tills dom kommer tillbaka eller nåt. Har städat rummet och dom allmänna ytorna, slagit igång diskmaskinen och tvättat och nu vet jag inte vad jag ska hitta på. Kanske sätter mig i målarrummet och låter några timmar gå.

Igår hade jag och Sofia en liten kräftskiva. Dock serverades ingen nubbe till. Liiite dåligt va? ;)
Sen sprang vi runt som skållade troll i huset så det såg ut som vi hade haft fest på morgonen. Klockan 01 ringde det på dörren och knackade på fönstret och Sofia som somnat i soffan höll på att få en stroke. Vi smög fram till fönstret men såg ingen. Antagligen någon av grabbarna som hade tråkigt.

Nä nu hörde jag nog lunch.

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar