tisdag 6 augusti 2013

Träning

Så tog jag då äntligen mig iväg till gymmet. Då personalen varit snäll och fixat gymkort och då jag faktiskt mått rätt bra idag så fanns där inga större förevändningar till att låta bli att träna. Som alltid hade jag svårt för det där att börja lite försiktigt för är jag lika på gymmet så ska det ju kännas att man tränat men det lär jag nog ångra bittert i morgon. Var i alla fall riktigt roligt att komma igång och nu hoppas jag på att ha nog med ånga till att ta mig dit åtminstone två dagar i veckan så att jag får tillbaka lite muskelmassa och helst då kring knät som ska opereras. Mår så mkt bättre psykiskt då jag får röra mig lite också.

Det fanns kvar lite energi så blev stor städning av rummet och lite garderobsvård. Vi har lagat kyckling i ugn och varit en sväng på byn. Jag börjar faktiskt hitta hyfsat bra här i Älvsbyn men ja.. finns inte så mycket att hitta till. Nästa vecka har jag varit här tre månader och har då halva tiden kvar. Tiden har gått ganska fort trots att det mesta stått stilla p.g.a semestertider och jag tror att dessa sista månader kommer att gå fortare då jag förhoppningsvis blir piggare och får göra min operation och på det sättet kunna aktivera mig mer. Sorgen ligger dock svår och tung i hjärta och sinne men det måste den får göra för min mamma var en oerhört älskad person och en älskad person sörjer man mycket.

/L


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar