tisdag 20 augusti 2013

tisdag

Tillbaka i metropolen efter några dagar på Sunderby Hilton. Fick ett akut ledskov som gjorde att mina infektionsvärden var skyhöga så reumatologen trodde att jag hade en allvarlig infektion. Därför hamnade jag på infektionsavdelningen några dagar men där hittades ingen infektion så efter många om och men kunde jag få Remicade och för hoppningsvis så ger det med sig snart. Har aldrig haft ett sådant skov under dom 20 år jag haft reumatism och det kändes som om varenda led kokade och smärtade och dom första dagarna kunde jag inte gå själv. Nu är det dock bättre p.g.a cortison men knät som ska opereras har kraftigt försämrats så jag hoppas att jag inte ska behöva vänta så länge till. Har gått två år nu på kryckor och felbelastat och det känns en hel del i leder, muskler och rygg.

Nu vill jag börja träna men måste vänta några dagar tills värdena börjat normaliseras lite. Hade extremt lågt blodvärde också och det känner jag av i form av trötthet och yrsel. Känner mig hyfsat rastlös och uttråkad och vill till stallet nästa vecka och kanske rida lite. Dagarna kan verkligen kännas så låååånga här. Vet inte om jag kommer att stanna tiden ut för mina förväntningar på Öberga var större och tycker inte att behandlingen gett mig särskilt mycket så här långt. Vet att det är mycket eget ansvar som gäller och det blir väl vad man gör det till men hade ändå önskat att det var mer samtal, reflektioner och terapi.

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar