torsdag 8 augusti 2013

Hemma på permis till lördag och tar en paus i mitt rensande och skriver lite här. Har stora planer på att göra om i lägenheten och göra riktigt fräscht tills dess jag skrivs ut från Öberga om tre månader ca. Jag har under så lång tid mått dåligt i lägenheten så den känns liksom lite ångestsmittad och trivs därför inte riktigt med att vara hemma nu. Därför är lite förändringar bra! Ska köpa in en ny hylla/vitrinskåp som finns på Ikea, en vit hallspegel i antikvitt som ser lite gammaldags ut, ska måla om lite möbler och köpa ett nytt vardagsrumsbord. Möblerna jag har nu går mest i körsbär och furu och det är jag mer än less. Ska tapetsera om i sovrummet och hänga upp lite nya gardiner. Förstår inte hur jag tänkte då jag valde en fondvägg i mönstrat brunt...så tråååkigt. Nu vill jag ha en fondvägg som går i lila/silver/svart. Finns ett snickeri på Öberga dit man kan ta möbler man vill göra om och så står Ö för materialet. Bra terapi att pyssla lite.

I helgen ska jag umgås med tjejorna eftersom Anna och lilla My är hemma från Sthlm. Blir grillat på lördag och i kväll ska vi träffas någonstans och tjattra. Ska köpa färska blommor till graven och hinner säkert hälsa på någon släkt som vill ha besök. Kanske träffa Zambo en sväng.
Nä rensa var det...

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar