måndag 22 september 2014

Grattis min lyktstolpe!

Idag är det inte bara 22 september utan det är även min älskade, äldsta, vackra och fantastiska väns födelsedag!

 Jag och Pernilla har hängt ihop sen 4års ålder och följt varandra genom livet. Ibland på avstånd och ibland runt knuten men alltid har vänskapen funnits där.  Från första kyssen och dom trevande stegen ut i vuxenlivet till att nu helt plötsligt befinna sig där själv och vara den som är vuxen och ska vara den som följer med på eventuella barns resa. Jag har inte riktigt förstått var tiden tagit vägen egentligen men den dagen jag och Pernilla fyller 80 ska vi sitta i varsin gungstol på en veranda nära havet och prata om gamla minnen med läppglans och ansiktsmask. Lite tveksam till att bonde söker fru fortfarande sänds då men om det gör det så ska vi givetvis kolla på det och äta popcorn, dricka likör och vara lite små lulliga. Om inte bonde söker fru visas så kan man ju alltid kolla på Glamour för det verkar vara ett säkert kort. 




Problemet med det hela är ta sig upp till Pernillas lägenhet... två trappor och utan hiss. Men jag har planerat det väl och satte i mig tre extra cortisontabletter igår och får ta extra värktabletter idag. Men det är det värt att få fira sin vän! Kommer jag inte ner så flyttar jag helt enkelt in. Då förväntar jag mig 100% uppvaktning och hotellfrukost varje morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar