lördag 20 september 2014

Idag har Maria hjälpt mig att handla på Ica maxi. Jag vet att dom flesta ogillar att storhandla men då man inte kunnat göra det på väldigt länge är det riktigt trevligt. Annars har jag ju hjälp med varuleverans en gång i veckan men det är inte lätt alls att tänka ut vad man behöver och vill äta en hel vecka. Svårt då man inte är på plats och kan få lite tips på vad man kan stoppa i brödnäbben. Ica maxi är ju bara den ultimata affären. Den har allt! Det råkade förutom mat falla ner två toppar, en mascara och lite hårfärg i vagnen också. Det är smällar man får ta ;) Nu har jag helt seriöst så mycket mat i frysen så det var svårt att få igen den. Tala om angenämt i-lands problem. Även om jag ogillar att sitta i rullstolen så har jag insett att det är riktigt behagligt och även nödvändigt då jag själv aldrig hade orkat hoppa runt där. Har så ilskna inflammationer i händerna så det gör rätt ont att använda kryckor.

Har börjat minska ner på cortisonet och det känns. Har ätit ganska hög dos länge nu och tyvärr har cortison en hel del otrevliga biverkningar. Cortisonet är en av dom bidragande orsakerna till att mina tarmväggar är försvagade enligt läkarna. Det är bra om jag kommer ner i så låg dos som möjligt innan knäoperationen då det påverkar läkningen negativt och försvagar leder och muskler osv. Jag behöver verkligen få remicade så fort det bara går. Utan medicin och utan cortison med ledskov och konstanta inflammationer/infektioner gör att man liksom inte är på topp precis.

Nä nu hörde jag nog sen middag. Har ju lite att välja på nu. Tack Maria för din hjälp! Skönt få ut cykeln från v-rummet också och minska risken för vurpor.

God kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar