söndag 28 september 2014

soffpotatis

Hade önskat att jag också var en person som kan ligga i soffan och se serie på serie och vara jättenöjd med det. En sån där riktig soffpotatis. Det hade klart underlättat tristessen och fått tiden att gå liiite snabbare. I helgen har jag påbörjat serierna weeds, 24, Soa och två andra som jag inte kommer ihåg namnen på men har liksom ingen ro och tankarna är någon annanstans. Påbörjade även några filmer jag hittade på Netflix och såg faktiskt hela flykten från Alcatraz. Ingen nyhet precis men den var helt ok. Det kanske går någon kurs där man lär sig att bli en soffpotatis.

Pappa har varit här idag och hälsat på. Var riktigt trevligt då han var i prima form. Han har absolut sina mindre bra sidor (ja det har väl alla) men han är ju ändå min pappa och det är viktigt att inte tappa den relationen. Det har gått långa perioder då vi knappt haft kontakt och nu när inte mamma finns så känns relationen med pappa än mer viktig. Måste verkligen försöka hälsa på farmor också. Tycker man har ständigt dåligt samvete över alla man inte hälsar på och ringer oftare.

I morgon måndag. Förhoppningsvis får jag tag i kirurgmottagningen och en ny tid. Känner att jag gärna vill veta om jag ska till Umeå då nästa vecka eller inte. Det skulle kännas lite lugnare om man vet hur allt ska bli.

Nä nu hörde jag bär och grädde!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar