lördag 6 september 2014

snabbpermission

Är helt värdelös täckning inne på Ava. Vissa dagar går det varken att ringa, bli nådd eller surfa. Kan säga att det är nog tråkigt att ligga på sjukhus utan att ens kunna gå in på facebook och kolla vad alla andra gör för roliga saker :) Just nu är jag hemma på blixt permission på ett par timmar för att byta lite kläder, betala lite räkningar och kolla så att hemmet är kvar och det var det.
 Glädjen var stor då jag öppnade posten då jag fått fler sjukdagar från försäkringskassan! :) det stod att det i mitt fall inte fanns några som helst frågetecken. Hade även fått en jättefin nalle som man kan värma i micron då det är kallt eller om man har ont av moster Eva. Tusen tack moster! Det är så roligt att få annat än räkningar i brevlådan.

Proverna börjar bli bättre men det kritiska brukar ju vara då dom sätter ut antibiotikan. Har säkert skrivit det men har i alla fall nåt som kallas abcesser som är var/blod/vätske ansamlingar i tarmarna. Oftast punkterar man dessa men mina sitter så illa till så man är rädd för att skada tarmarna och hoppas därför att antibiotikan ska bita. En har dom punkterat och en har spruckit själv. Antar och hoppas att dom tänkt göra en ny röntgen innan dom skickar hem mig.

Det känns verkligen väldigt tråkigt att jag nu missar min knäledsoperation på tisdag. Jag hoppas bara att jag inte behöver vänta så länge på nästa tid och att det inte hinner hända något nytt innan dess... behöver VERKLIGEN operera nu. Benet kan inte bli värre/snedare och att vara såhär inaktiv såhär länge gynnar verkligen inte resten av kroppen. Har jättehögt blodtryck och nu även högt blodsocker.

Nu ska jag passa på att ta en hemma dusch. RG red just en felfri runda! Han är bara såå skicklig. Magnus ska skjutsa tillbaka mig runt halv fem. Så om jag inte svarar eller går att nå så vet ni att täckningen är usel.

Kram!

1 kommentar:

  1. Så skönt att FK inte tänker krångla med dig nu, puh. Har känt en viss oro för det, efter allt man hör om det stället. Bra att du gillade nallen =) Han kan hålla dig värmen på flera sätt, även värma ditt hjärta då du känner dig sorgsen gumman. Älskar dig! hoppas också verkligen att du inte behöver vänta så jättelänge innan ny operationstid. Kramiz. Moster E

    SvaraRadera