tisdag 30 september 2014

uppgivet

Kan nog glömma att kunna åka till Umeå för operation till veckan :( Hade läkartid på vårdcentralen idag där det togs en snabbsänka som visade på närmare 200 (normal sänka under 10) och dom vita blodkropparna var kraftigt förhöjda som visar på infektion i kroppen. Vaknade även med närmare 39 i feber. Inte bra alls. Problemet är som vanligt att veta var det kommer ifrån. Är det magen igen eller är det ett kraftigt ledskov? Har tid för röntgen på fredag men det är ju lite länge tills dess om det är något akut som bör behandlas fort och hur ska man veta det? Har inte ont i magen men det hade jag inte förra gången heller från början. Jag tror allvarligt talat att jag snart blir galen av denna soppa-på riktigt. Jag orkar inte med detta längre.

 Vad gör man nu då? Får ringa till kirurgen i morgon och höra vad dom tycker. Antingen tycker dom att jag ska komma upp på en gång eller så kan jag vänta till fredag. Visar inte röntgen på något i magen/tarmarna så kanske det "bara" är ett ledskov. Det är bara att vänta och se...som vanligt. Jag behöver min medicin! men den kan man inte ta två veckor innan operation eller om man äter antibiotika/har infektion osv. Allt går bara runt och jag vill verkligen stiga av denna jädrans karusell nu. Har inte haft någon medicin mot min ledsjukdom sen oktober. Det verkar vara helt omöjligt att få denna operation gjord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar