torsdag 2 oktober 2014

Samtalet med kirurgen igår morse resulterade i ny inläggning på Ava. Sköterskan jag pratade med hänvisade mig till akuten och då infektions proverna inte var så bra så fick jag snällt stanna kvar och här är jag nu. Det positiva är att mag röntgen ej visade på några nya eller spruckna abcesser så det är jag väldigt glad över. Det negativa är att proverna var ännu sämre idag och att man inte vet varför i vanlig ordning.

Reumatologen var hit idag och vi kunde konstatera att jag är inne i världens ledskov i alla fall. Dock anser inte läkarna att ett ledskov "bara" ger såpass hög feber och så  dåliga blodvärden men i vanlig ordning så vet man inte var ev infektion kommer ifrån. Det är stor skillnad på ledskov och infektion då det kommer till operation av ny knäled.

Ny antibiotika insatt, blododling och lungröntgen-check. Det enda svar jag fått är att vi måste ta en dag i taget och se åt vilket håll det går åt genom att ta nya prover i morgon. Saken är den att proverna ju alltid blir bättre då jag står på antibiotika men så fort jag slutar så börjar kråksången om. Är oerhört less denna kråksång.

Igår kväll kom Maria och hälsade på men jag var så trött så var nog inget roligt sällskap. Idag har mormor, Eva och Anso varit hit. Roligt med lite besök :) Kisse är vattnad och matad och redo för incheckning på mange/sia hotell om matte blir kvar på denna ofrivilliga hotell incheckning.

Jag hoppas på ett under. Att jag vaknar i morgon och studsar upp ur sängen och att proverna mirakulöst blivit superbra så jag kan studsa till umeå och få min nya led och studsa hem igen. Det vore nåt det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar