fredag 10 oktober 2014

I garderoben

Denna dag började inte särskilt bra men den har tagit sig här mot slutet :) Det är tur att man är omringad av människor som gärna ger en hjälpande hand. Det började med att personal från coop ringde och sa att jag inte kunde få några varor levererade denna vecka?! Dom hade fått tillsägelse att dom inte fick leverera varor på faktura längre. Då jag ansökte om denna tjänst kunde man välja faktura och det har fungerat tills idag. Eftersom jag då inte har satt in pengar på coop kontot kunde dom inte dra därifrån så det blev inga varor. Kan säga att det ekade högt i min kyl.
Kära moster Anso ordnade saken så nu svälter jag inte ihjäl i helgen i alla fall.

Hemtjänsten var förbi typ 3 minuter. Frågade om det fanns möjlighet att få hjälp med apoteket men det gick inte idag. Jag är beviljad hemtjänst tre gånger i veckan och ca 45 min varje gång. Ofta är det bara sopor eller lite disk och det tar högst 10 minuter så kan tycka att räkningarna jag får för den hjälpen är väldigt höga. Jag fick en räkning idag på 710 kr för augusti då jag legat inlagd på sjukhus större delen av månaden och endast haft hjälp vid två tillfällen med sopor/disk. Ringde chefen som skulle prata med biståndshandläggaren om räkningen men får nog ringa själv på måndag. Det hela slutade med att jag sa upp hemtjänsten helt. Det har löst sig på ett mycket bättre sätt. Känns bra!
Anso fixade även  med apoteket åt mig. Tack!

Min dator bestämde sig för att detta var en bra dag att strula på. Kände paniken komma lite smått. Instängd och nu även utan dator. Som tur är har jag en datorkunnig bror som kom förbi efter jobbet och trixade och var och köpte en ny trådlös mus för det var tydligen den som var problemet. Nu fungerar det perfekt.Tack bror!

Försökt få tag i operationsplanerarna i Umeå idag utan framgång. Jag hoppas verkligen att saker och ting klarnar lite till veckan. Det känns som att ingen vill ta tag i något och jag bollas runt som en tagglös igelkott som ingen vill ha att göra med. Jag har verkligen ingen energi till att fixa och trixa med allt och ringa hit och dit och bara få luddiga svar.

  Jag hade velat ha tre garderober. I den första bor det en egen Dr Phil som jag kan ta fram vid behov då jag behöver rådgivning och någon som kommer med kloka råd och säger " såhär ska du göra!" I den andra bor det en assistent/fixare/trixare som har koll på allt, som ringer nödvändiga samtal, har koll på räkningar, tider, fixar bilen inför vintern, skjutsar mig dit jag ska, ordnar operationer och mediciner osv osv ( lät som ett väääldigt krävande jobb:) I den tredje garderoben bor min personliga kock/städerska/massör som överöser mig med goda och nyttiga måltider, som trycker mig under fötterna och ger mig taktil massage och som håller lägenheten skinande blank. Dessa personer kan jag ta fram då jag behöver dom och övrig tid så håller dom snällt till i garderoben och gör inget väsen av sig. Behöver du ett jobb? Skicka CV!

Så från mer eller mindre svältande, datorlös, medicinlös och sysslolös har jag nu mat, medicin och en dator. Tyvärr fortfarande sysslolös och svarslös.

Trevlig helg!


1 kommentar:

  1. Gumman! Allt löser sig i kollektivet du ska flytta till, vet du väl?
    Skönt att det ordnade sig, och hoppas svaren kommer till veckan... även mina svar.
    Varm kram, slår en pling under helgen.
    Moster Eva

    SvaraRadera