tisdag 7 oktober 2014

Rävsax

Sitter fast i en rävsax och verkar aldrig ta mig ut. Igår var planen att åka till Umeå i morgon då dom ej hittat någon infektion men idag kom kirurgen förbi och hade pratat med Umeå som absolut inte ville operera förrän det var riktigt säkert att jag inte har nåt som spökar. Dom har kollat upp allt inklusive 2 röntgen med konstrast bara dessa dagar. Det hittas ju ingenting!!

Vad inte alla förstår är att jag bestämt hävdar att detta är ett skov från h-vetet och att jag är i akut behov av remiade. Trodde såklart att jag nu kunde få det nu då operation inte är planerad inom två veckor men nää...då törs inte reumatologen ge mig det eftersom det kan maskera infektioner och göra dom värre. Jaha! Om något bryter ut så ser man i alla fall vad det är och kan behandla därefter. Nu skulle dom pracka på mig med nytt antibiotika men sa ifrån. Kan inte äta kur på kur mot något dom inte hittar. Får jag min medicin som jag varit utan sen nov så blir förhoppningsvis alla andra leder mycket bättre och det innebär att jag kanske kan röra mig mer och ha mindre ont i alla leder. Händerna är så uppsvullna så jag knappt kan använda dom. Tappar saker och får inte upp lock och dyl. Det är enormt handikappande utan händer har jag intygat nu. Just nu är det aktiva/svåra inflammationer i princip alla leder. Även i leder jag inte brukar ha i. Får ta verktabletter och låta dom verka innan jag kan gå upp på toa.
Hur kan man ens skicka hem någon med 300 i crp och i allmänt risigt skick. Är sämre nu än innan jag åkte.

Har ingen aning om vad jag ska göra. Allt går bara runt. Avdelningarna pratar inte med varandra så det blir ingen helthet utan man blir hänvisad till den och den kliniken fast man ligger på ett sjukhus.
Min gamla reumatologläkare har startat eget och den jag nu fått har jag inget förtroende för. Hon kan inte ta ett enda beslut om det innebär minsta risk. Sitter väl här om 10 år utan att något förändras för att läkarna letar infektioner. GRRRRRR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar