torsdag 6 oktober 2016

Hår och möten

Sitter hos frisören. Det är ca 7 år sedan sist. Vaknade på morgonen och höll på att kräkas då jag såg mitt blonda risiga hår som mest ändå är uppsatt i knut. Bestämde mig därför för en förändring och jag hoppas slut resultatet blir bra! Det är tänkt en längre page med slingor. Visar bild senare.

Denna vecka har annars varit en tung vecka. Har oroat mig en hel del för besöket på reuma på tisdagen och mötet med hemsjukvården/psykiatrin och vårdcentralen. Men måste säga att jag är nöjd över besluten som togs och sen får man se efterhand hur det fungerar.

Om 3 veckor får jag börja om med remicade men som heter något jag ej kommer ihåg men som har samma beståndsdelar och verkar som remicade. Jag har tjatat 3 år nu om att få tillbaka remicade och nu gav det utdelning ☺ Det är den enda medicin som gett hyfsad effekt på leder och hud. Fick 9 sprutor och remiss för händer och fotleder är skickad till röntgen.

Mötet med min läkare M och personal från vc och hemsjukvård hade jag inte sett fram emot. Jag är enormt besviken på M som ignorerat mina många sms med funderingar kring mediciner och att jag mår allt sämre psykiskt. Han har själv sagt att det är svårt nå honom men att han läser sms...har skrivit 6 sms och ingen återkoppling då jag bett honom ringa upp. Han byter min antidepressiva utan att följa upp hur den fungerar och vilken dos osv. Jag var så jäkla arg men höll mig från att skrika grina och skälla. Han har lovat mig samtal i ett år nu...

Nu ska jag i alla fall hämta medicinen på tisdagar och fredagar. Behöver ingen hemsjukvård som kommer och det känns skönt. Hem sj v har varit jätte snälla så inte för det men det känns bra att ej vara beroende av dom. Till en början ska jag hämta på vc som ligger nära men om några veckor ska jag åka in till stan där dom håller på att bygga upp en Labo mottagning med närpsykiatrin och kuratorer i samma hus. Vet ej så mkt mer. Ska börja med en ny medicin i kväll och jag hoppas den ska hjälpa.

Nu förstår jag varför jag ej går till frissan så ofta (nu skriver jag dagen efter) dyrt som fn och blir sällan nöjd. Håret är platt och slingorna syns knappt. Tjejen var duktig men passar ej i denna längd.

Idag har jag promenerat till vc. Hemma fick jag ett tokryck och har dammsugit och skurat samt diskat, tagit toa och rensat undan lite. Funderar på en sväng till stan men vet inte. Måste handla i af.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar