måndag 3 oktober 2016

Grop

Nu har jag hamnat i den berömda gropen och vet inte hur jag ska ta mig upp. Helgens insikter och oro slog undan benen helt. Min reumatiska sjukdom har varit så aggressiv dom senaste tre åren och har förstört mina fingrar och händer. Det som hållit modet uppe är min längtan att rida igen men i helgen slog det mig att jag kanske inte kan det för hur ska jag kunna hålla i tyglarna? Kan varken knyta handen eller räta ut fingrarna. Tyvärr inget som medicin kan bota då skadorna är i skelettet. Hur blir mitt liv utan fungerande händer?? Hade en tanke på att utbilda mig till läkarsekreterare men nu kan jag inte längre skriva vissa bokstäver på tangentbordet så den tanken är bara att lägga ner. Jag har fått nya knäleder men resten av kroppen är så dålig nu så kan och orkar inte träna dom som man ska. Jag kommer aldrig ur denna onda spiral. Det dyker bara upp nya saker. Jag vet inte hur jag ska orka. :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar