lördag 11 september 2021

11/9

Idag är det 20 år sedan terrorattackerna mot USA  skakade en hel värld. Dom flesta vet nog exakt var dom befann sig och vad dom gjorde när detta fruktansvärda attentat utfördes. 2977 människor miste sitt liv varav 19 st var kapare och över 6000 st skadades. Många människor som satt fast mellan våningarna slängde sig ut för att undankomma eldsmassorna och röken. 4 st amerikanska plan kapades varav 2 flög in i tvillingtornen på Manhattan, ett i USA s högkvarter Pentagon och ett havererade på ett fält utanför Pennsylvania. Sänder mina tankar till alla er som drabbats av detta fruktansvärda attentat, som mist någon anhörig och till alla modiga räddningsarbetare som inte överlevde och såklart till alla oskyldiga människor som fick betala med sitt liv ❤ 

 Blev en liten stadssväng på torsdagen för att lämna igen lite kläder som jag fått med mig under ett shoppingryck. Blev dessvärre några nya inköp som jag inte var nöjd med så nu måste jag in på stan i veckan igen. Undrar om jag gör detta i enkom, få en anledning att åka in på stan 🙂

Var dags för KBT igår fredag. Det känns som att det kan vara en terapiform för mig. Jag tycker om att det är strukturerat och att man arbetar för att nå mål man vill uppnå. Man fyller i vad man gör på dagarna på ett ungefär och när och hur man mår just då. Vad som får en att ha en positiv känsla I kroppen och vad som får en att må mindre bra. Det är så viktigt att göra saker man mår bra av och som stärker en. För att må bra psykiskt måste det finnas en balans mellan positiv och negativ energi. För mig är ex stallet och hästarna något som ger mig väldigt mkt positiv energi och jag mår bra i timmar efteråt. Även om jag inte kan rida så kan klappa på dom 🙂 så min plan är att följa Maria oftare till stallet och på längre sikt kanske kunna sitta upp på någon ",tant" häst. Vore underbart! 

Direkt efter KBT åkte jag till city rehab för att påbörja träningen igen efter frakturerna. Det gick bra och köpte med mig ett gummiband hem för att träna axeln. Någon vid namn Egon tyckte att denna träningsform var riktigt rolig och det har tränats en del. Tog sedan min runda med rullatorn, gick och handlade och fick sedan ett rejält städryck och gick på badkar och toa, köksbänkar och ytor med mitt nya rengöringsmedel. Föll ihop i soffan sen efter en intensiv dag och mådde så bra. Jag tycker om då dagarna går i högre tempo. Att sitta still och glo på serier en hel dag är inte riktigt min grej.

Idag lördag får jag betala för gårdagens bravader. Det är liksom så det är. Inga planer för dagen. Ser repriserna på idol som jag missat i veckan. Blir nog en promenad i solen om kroppen tillåter. Får bli lite doping.

Ha en fin dag! 
Egon tar träningen på stort allvar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar