tisdag 7 september 2021

umeå

Nu har jag fått en tid i Umeå för nacken. Ska vara där den 14e september kl 08 så måste åka dagen innan och övernatta på hotell Björken som ligger nära sjukhuset. Ska träffa läkaren, sjukgymnast,  narkosläkare och ska ta en mängd prover i morgon inför besöket. Det känns lite nervöst och helst då jag inte kom överens med kirurgen som ska operera. Han var inte speciellt sympatisk som jag tidigare skrivit om. Jag får hoppas på att han har en bättre dag när han ska in i mitt huvud 🙄. Det känns bra att det äntligen verkar som att en operation ska bli av men ser inte framemot det. Jag är mest orolig för smärtorna efteråt då jag hört att man har väldigt ont. Tanken var även att jag skulle byta bupremorfinet jag har nu till ex oxytocin. Bupremorfinet blockerar ju andra opiater så brukar vara svårt att smärtlindra vid ex operationer och akuta tillstånd. Förra sommaren då jag fick tarmvred är ett sånt exempel. Det gjorde så vansinnigt ont och inget hjälpte. 

Har varit på storheden och köpt leksaker tiii Egon. Han vill inte vara ute så mkt nu då det börjar bli kallt och därför lite rastlös. Han fullständigt älskar sin banan. Han kelar med den, leker och tvättar den 🙂 den innehåller mynta som katter brukar tycka om. Nu har jag leksaker och fjädrar i hela vardagsrummet. Vad gör man inte för di små?

Jag försöker verkligen få mig att ta fram målarsakerna. Har material för tusentals kronor men har liksom en spärr. Vet inte riktigt varför för jag behöver ju inte visa någon. Sen är det krångligt att ta fram och städa bort. Känner jag Egon så kommer han att bry sig och lägga sig på paletten eller nåt. Jag vill verkligen komma igång för jag vet ju att timmarna bara flyger iväg och man hamnar liksom i en målarbubbla. Sitta där och måla och lyssna på en bra ljudbok 👍 låter onekligen väldigt bra. Vad ska man måla liksom? Kan inte måla små detaljer så får bli nåt abstrakt. Bara det blir någonting. I morgon kanske...

Har så förbannat ont i mitt knä. Enligt röntgen så fanns inga protesförändringar i af. Men har kraftiga inflammationer i mjukdelarna runt om. Knät är rejält uppsvullet och varmt. Detta hindrar mig från att promenera. Ska på sjukgymnastik på fredag första gången efter frakturerna i bäckenet,/ländryggen. Ser framemot att komma igång och tänker ta lite extra cortison några dagar för att fhv bli bättre i knät. 

Fick varor från Willys igår. Nu måste jag äta ur kyl och frys! Man kan tro att jag väntar 3e världskriget. Tänker även bara beställa mat ca 1 gång per vecka. Det blir jättedyrt att handla plus ta hem matlådor. Tänkte försöka laga lite mat själv. Inte nåt storkok men nåt lätt och snabbt. Drömmer om köttsoppa med klimp. 

Netflix har börjat sända Down town Abbey. Såå bra! Sett den förut men glömt mycket. Har du inte sett den så se! Topp 5 alla gånger. Så himla glad för serier. Finns ju inget på tv. Typ lego master på bästa sändningstid. Förlåt alla legofans.

Nä nu hörde jag mat. Ha en fin kväll!

en banaaaaan!Egon och nya trädetleksaker till herrn i huset

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar