tisdag 14 september 2021

forts. Umeå

Nu väntar jag på taxin hem. Har inte gjort annat än väntat idag. Har tillbringat 7 timmar snart på detta sjukhus. Det är inte så spännande 🙂. Har nu träffat sjukgymnast och anestesiläkaren. Har fått lite mer information. 

Ska sövas på rygg och sen vänds jsg på mage. Det som kan bli aktuellt är att man pga nacken inte kan sätta det där andningsröret man får då man sova. Att man inte kan vinkla nacken tillräckligt.  Då måste man föra in den genom näsan och jag måste vara vaken! 🙄 Någon slags slang med kamera. Måste vara vaken för att kunna säga till om den hamnar fel. Jag slutade lyssna då han sa slang genom näsan. Det är det VÄRSTA jag vet. Jag har så trånga näsgångar så ex covidtesten varit en plåga. Läkaren skulle prata med kirurgen som ska operera om detta blir nödvändigt. Snäääääälla låt mig slippa slang genom snoken! Sen fick jag veta att jag kommer att få en ny frisyr 🙄 hade jag velat det så hade jag ju gått frisören. Spännande...

Så på söndag åker jag till Björkens hotell. Sover över till måndag och ska vara på op avd 07. Ska duscha 2 gånger med den där special tvålen. Operation och förberedelser skulle ta hela dagen. Vi pratade om smärtlindring och i morgon ska jag åka till reumatologen och prata kring medicinbyte. Mina förhoppningar är att vara hemma till torsdag. Blir väl flyttad till sunderbyn om jag måste vara kvar någon dag. 

30 min kvar till att taxin går. Sen sitta 3,5 timmar i bil. 
Där SATT den.
Dåååålig 🙂

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar