torsdag 23 september 2021

hemma!

Igår åkte jag en mkt oskön ambulansfärd från Umeå till sunderbym. Att ligga på en smal brits i en ambulans med dom sämsta stötdämparna och med nyopererad nacke hör inte till dom mest bekväma resor jag har gjort. Det blev mkt smärtstillande sprutor på vägen men nu är jag på plats på ortopeden. Enligt mina beräkningar är det hemgång i morgon men ej pratat med läkarna ännu. Man håller allvarligt på att få hjärnblödning här! Dom bygger något och har börjat borra före 07 i morse. Det låter som att dom är i rummet bredvid. Sen ropar dom stackars dementa patienterna som inte har en aning om vad som händer så vila? Knappast! Kan inte komma hem fort nog.

Har rätt ont faktiskt. Helst på nätterna då värkmedicinen börjat avta. Har svårt att gapa samt svälja och ont efter andningsröret man får vid operationer. Har ju legat på mage runt 7 timmar och har 2 fina blåögda som uppkommit. Ska träffa sjukgymnast och läkare men har svårt att tro att dom tänker behålla mig över helgen. Eftersom man ska gå över till penicillin i tbl form i morgon så ser jag inget hinder. Även om Egon har världens bästa kattvakt så tror jag att han saknar mig ( eller så är det jag som saknar honom :)

Ha en fin dag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar