tisdag 14 september 2021

Umeå

Sitter på ett café på universitetsjukhuset i Umeå. Har just träffat en läkare som gjorde en besiktning och kollade reflexer, muskelstyrka mm. Denna gång träffade jag inte kirurgen L som ska operera nacken utan en underläkare som var väldigt trevlig och noggrann. Jag har väldigt dålig känsel i ben och fötter och väldigt dålig muskelstyrka. Haft ett inskrivningsmyndigheten med en sköterska och som det ser ut ni ska jag opereras redan på måndag 🙄 först händer ingenting och sen händer det typ nu! Bara hem och försöka ställa om sig och förbereda sig i huvudet. 

Jag brukar sällan vara nervös inför olika ingrepp men denna gång är jag det. Läkaren sa idag igen att man har väldigt ont efteråt och att man är väldigt stel i musklerna runtomkring ett bra tag. Ska träffa sjukgymnast nu i em så får höra mer då. Ska även träffa narkosläkaren och kommer då ta upp detta med smärtlindring. Som jag tidigare berättat så är det svårt att få mig smärtlindrad. Får höra vad han säger. 

Sovit på hotell Björken i natt. På morgonen blev jag transporterad av en ×××× i kulvertarna från hotellet till sjukhuset. Tappat ordet. Det var bra fart i manicken. Nu är det 1 timme kvar till sjukgymnasttiden och har inte gjort annat än suttit på baken senaste dygnet.  Får återkomma för ytterligare info och ev ändringar. 

Ha en fin dag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar