tisdag 21 september 2021

operationen

En rapport från operationssängen! Fast just nu sitter jag faktiskt i en fåtölj bredvid och tränar lungorna. Får andas i en andningsmask och det är rätt svårt att skriva 🙄 andningen är inte den bästa. Syresättningen ligger lågt mellan varven och då dom ger mig syrgas får jag inte ur mig koldioxiden. Har fått ligga på Iva två gånger tidigare då jag blivit koldioxidförgiftad så det vill man undvika! Ligger fortfarande på uppvaket just pga syresättningen. Hoppas på att bli tillbakaflyttad till ortopeden. Där får man åtminstone mat. Här uppe har dom inte ens hårdbröd men fått näringdryck.Tror inte patientens äter så vidare ofta här. 

Har såklart ont i nacken men inte så vansinnigt ont som jag trodde. Törs knappt säga det för än är inte båten i land. Det kan ju gå upp och ner. Då jag skulle sätta mig i fåtöljen och rörde huvudet så kändes det! Hur ska jag nu kunna skaka på huvudet då jag inte vill något? 🙄 jag är väldigt stel och musklerna har dragit ihop sig så försöker tänja lite men då känns det! Kirurgen var ju såklart hit då jag halvt var nedsövd fortfarande och sa några ord om operationen. Jag uppfattade det som att han inte riktigt fick det helt stabilt men att han ändå vara nöjd. Får fråga honom nästa gång. Om jag törs 🙄 som jag tidigare skrivit var han rätt otrevlig vid mitt besök innan operationen i våras. Jag är då stelopererad mellan första och andra kotan och piggen som stack upp är borta. Det är ju en väldig tur!

Nu ska dom snart hämta mig till avd som tur är. Där har dom f.h.v nåt ätbart. Har snus och mina lurar där. En himla tur jag fick med mig telefonen. 

Slut för nu! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar