onsdag 2 februari 2022

Det skar sig

Idag har jag fått min 3e spruta. Känner absolut ingen biverkning men det kanske kommer. Är väldigt trött men det är jag ju ofta. Har även lämnat prover till ortopeden I Umeå ang nacken. Äter ju fortfarande penicillin för infektionen där.

Fick nya knivar i julklapp av min moster Eva. Hade köttfärs i kylen son höll på att gå ut (utan mössa!) Så bestämde mig för att göra en köttfärssås. Det tog mig 15 minuter att bryta mig in i förpackningen och få ut 2 av 4 knivar. Skar mig såklart på den ena kniven rätt djupt i tummen. Det blödde ganska mkt och det tog ett bra tag innan jag kunde fortsätta. Då jag äntligen kunde hacka löken så skar jag mig igen! Nu på andra handen. Hur som haver blev det tillslut en köttfärssås som faktiskt var ganska god om jag får säga det själv. Har beställt varor från Willys som kommer på fredag. En köttsoppa med klimp är planerad. Den rätten jag skulle kunna äta 7 dagar I veckan. Den har ju allt. Kött, grönsaker, potatis i samma rätt, och klimp!

Nä nu lockar sängen. 
Sov gott! 🙂


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar