lördag 12 februari 2022

inredning och sånt

Just nu är jag inne i en göra om hemma period. Det är en ganska dyr period.  Det brukar liksom variera mellan inredningsperiod eller klädperiod. Jag har ju rätt lätt för mig då det kommer till shopping. Det kommer som helt naturligt och ingenting jag har behövt jobba mig till. En del har lätt för matte och jag har lätt för shopping 🙂 

Igår mötte jag upp min vän Camilla på Storheden för att fhv hitta en matta b.l.a till vardagsrummet. Hann glömma min telefon i taxibilen och fick ju lätt panik. Efter några samtal till färdtjänst från Camillas telefon kom den snälla, omtalade Umeåchaufflren tillbaka med min telefon 🙂👍 så snällt! 
,
Hittade en matta, gardiner, lampskärmar, ljusstakar, vas, prydnadskuddar mm. Blev väldigt nöjd! I morgon ska moster Eva hänga upp dom nya gardinerna. Är väldigt less turkost nu som jag har haft. Vill gärna ha ett nytt tvbord, snöra ut fåtöljen och gärna hitta en gungstol. Sen behöver jag verkligen en ny säng! Den jag har är typ 15 år och har verkligen gjort sitt. Funderar på att köpa en som är 1.40 cm. Behöver inte en hel dubbelsäng till Egon och mig. 

Har haft ett städryck här och skurat badkar, hela toan, diskat en stoor disk  svintat bänkarna, dammtorkat och stuvat om lite. Det är så frustrerande att inte kunna kliva på pallar och hänga upp gardiner ex. Hade velat tokdammsuga och tokskura hela lgh men är inte där ännu ( jag hoppas att jag kommer dit) kan ju verka konstigt att vilja tokstäda men det vill jag! Tycker om att ha städat och i ordning men har ju hemtjänst till det och det är väl lite si och så med det. Väldigt irriterande att vara beroende men får väl vara tacksam för att få hjälp I af.

I morgon ska vi ta med oss mormor och åka och fika. Mormor är så väldigt dement nu och vill bara hem. Just nu väntar hon på en plats på ett permanent boende och är under tiden på ett korttidsboende. Hon förstår inte varför hon inte får åka hem och det skär i hjärtat att se henne så ledsen och förvirrad. Det är så hemskt hur demens förstör människor och förändrar dom helt 😢

Dags att göra någon middag kanske. Klockan är 16.58 och har fortfarande inte ätit något 🙄 jag är helt hopplös! Har inga hungerkänslor förrän typ nu. Sen kan jag äta två gånger. Ska bättra mig.
Lägger ut några bilder på hur mattan mm blev 🙂

före
efter
ljusstakarna jag köpte
på väg...

1 kommentar: