fredag 18 februari 2022

relationer

Det går inte att ändra på människor. Vissa förändrar sig aldrig. Antingen accepterar man att det är så eller så lägger man ner helt enkelt. Jag har kommit till en punkt där jag inte tänker hålla liv i relationer till människor som inte verkar vilja ha någon relation. Då man har gjort vad man kan men inte får nåt gensvar kan man inte göra mer. Jag är rätt trött på att vara den som ror båten.

Om man inte får ut något av en relation så är det lika att lägga ner och gilla läget. Jag har ofta sagt till människor att jag saknar dom, att jag vill ses, att dom är viktiga utan någon respons så har bestämt mig för att sluta med det. Tänker inte krusa någon till att ha kontakt. Jag har liksom fått nog. 
Det känns skönt att kommit fram till det!

Det är väldigt tråkigt när relationer dör. Helst när man inte ser någon egentlig anledning. Människor kommer och går i ens liv. Vissa stannar länge och Vissa en kort stund. 

För mig är relationer viktiga. Vem är man utan ett skyddsnät omkring sig? Man vaknar upp och undrar var alla tog vägen?

Jag är glad över att ha en stor släkt med många "klippor" och fina relationer. 3 extra mammor i mina mostrar. Har även fina vänner som finns där när det stormar. Där kontakten är ömsesidig. Kram till er! ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar