söndag 13 februari 2022

Shopping med mormor 🙂

Idag hade jag, mina 2 mostrar Eva och Anso bestĂ€mt oss för att ta ut mormor pĂ„ stan och ta en fika. Jag tog fĂ€rdtjĂ€nst in och ville bli avslĂ€ppt pĂ„ ÅhlĂ©ns dĂ€r vi skulle trĂ€ffas och fika kl 13. Jag tyckte taxin körde helt galet för jag hade gamla ÅhlĂ©ns i tankarna. FrĂ„gade om han verkligen körde rĂ€tt och det hĂ€vdade han. Ja vi hade ju sagt ÅhlĂ©ns sĂ„ jag hoppade av dĂ€r. Jag var sĂ„klart tidig och var dĂ€r redan 12.40. Fick ett sms av Eva som skulle hĂ€mta mormor pĂ„ boendet att dom var sena och skulle komma först runt 13.30. Jaha tĂ€nkte jag dĂ„ fĂ„r jag vĂ€l gĂ„ en svĂ€ng pĂ„ stan. Farligt! Gick in pĂ„ Kappahl och kom ut med 3 par byxor, en tröja som var överdelen till ett par av byxorna och en t shirt. Provade som vanligt inget och var beredd att fĂ„ Ă„ka in och lĂ€mna igen det mesta men OTROLIGT nog passade allt 🙂 har lite svĂ„rt med storlekarna nu nĂ€r jag gĂ„tt ned i vikt sĂ„ mkt. Jag Ă€r van att ta L och Xl men nu passar m bĂ€ttre. 

Började gĂ„ tillbaka till ÅhlĂ©ns dĂ„ de andra var pĂ„ plats och messade. Stod vid ingĂ„ngen och Eva skulle hĂ€mta mig. Ingen kom och det visade sig att dom var pĂ„ gamla ÅhlĂ©ns 🙄 heter det Hanzens nu.? Bara promenera dit och tillslut samlades vi pĂ„ fiket dĂ€ruppe som jag inte kommer ihĂ„g namnet pĂ„. Ert jĂ€ttemysigt cafĂ©! Jag Ă„t en semla kladdkaka och unnade mig en dyr rĂ€kmacka som jag började mĂ„ illa av. TĂ„lde visst inte pepparroten som den innehöll. Den sĂ„g sĂ„ maffig ut men det var mest en massa sallad, picklad lök mm. Var inte vĂ€rd 120 kr. Mormor verkade nöjd och glad men ganska förvirrad. 

EfterĂ„t gick vi och tittade pĂ„ lite klĂ€der och det var ganska roligt att shoppa med sin snart 90 Ă„r gamla mormor! 🙂 hon köpte 2 toppar. Jag kanske Ă€rvt shoppinggenen av henne. 

Eva skjutsade tillbaka mormor och kom sen till mig och hjĂ€lpte mig med att sĂ€tta upp mina nya gardiner och lampskĂ€rmar. Det blev sĂ„ fint! Det Ă€r en hĂ€rlig kĂ€nsla att trivas hemma! 

Nu avslutar jag för mĂ„ste Ă€ta korvsoppa! VrĂ„lhungrig.  LĂ€gger ut nĂ„gra bilder pĂ„ hur det blev i vardagsrummet och frĂ„n dagens fika. 
Lev och mĂ„! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar