torsdag 28 juli 2011

back again

I kväll fick jag plötsligt lust att blogga lite. Har faktiskt inte något spännande att berätta då mitt liv just nu är mer eller mindre på paus i väntan på att den nya medicinen förhoppningsvis ska börja hjälpa. Är sjukskriven t.o.m 14 Augusti och hoppas verkligen att jag hunnit bli bättre tills dess. Det var 7 år sedan jag hade ett sånt skov jag har nu och jag har def inte saknat det.

Sommaren hittils har inte innehållit några större överraskningar. Har försökt träffa vänner och familj och har ägnat mig åt lite små projekt och håller på att förnya lite hemma. Har en plan på hur jag vill att det ska se ut.
Har träffat släkt från andra delar av landet, det har varit mkt grilla, besök på stan, båttur, cykelsvängar och har även varit ut ett par gånger. Har hälsat på Thåtte på hägnan och börjar få en oliiiidliiiig hästabstinens och längar extremt mkt till dressyrkursen i Augusti för Gyllan. Bara hålla tummarna att jag kan genomföra den.
Har börjat gå långa promenader och även tränat några gånger men får bakslag hela tiden då jag som sagt är inne i ett skov. Har även träffat mitt brorsbarn som ska heta Kid :) Har tillbringat många timmar i min solstol med böcker och korsord med en smoothie i handen och solglasögonen på näsan. Då jag hamnar i ett skov som nu har jag väldigt lite energi och är trött mest hela tiden. Därför tänkte jag lyssna lite på kroppen och faktiskt vila även om det är j-ligt svårt. Tror inte jag är skapt för att vila.
Vi har även varit några vändor till mormor och hjälpt henne inför flytten i sept.
Man kan ju verkligen inte klaga på vädret denna sommar :)

Bjuder på några bilder från sommaren hittils.

vacker sommarkväll



fina Kid

Jag och catarina på BBB

fri lek hos Jonsson/Berggren

målarprojekt

nymålat

snyggingen

Sommarkväll på Hägnan

Jag och Titten

I mammas lott

blir uppäten av kelsjuk Amy

Eva på BBB

BBB
gullungen Felix
Maria och Amy

jag

glada mostrar

Eva och catarina



3 kommentarer:

  1. Är det en lott på Hertsön?
    Tycker ju att du kan dyka förbi på en kaffe om du är åt -ön hållet. Jag är sjukskriven till 30/9 och har sommarlov nästa vecka också.
    Hästabstinens har även jag. Längtar så tills jag får sitta upp igen.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jodå mor har en lott där :) inte alls omjöligt att jag dyker förbi om jag är åt det hållet. Just nu har jag dessvärre ingen energi alls- ja du vet ju hur sånt känns :( kraam!

    SvaraRadera
  3. Vad trevligt!! Brukar promenera där, då jag kan promenera. Eller cykla...riktgt trevligt är det där!
    Jodå, jag vet precis hur det känns att vara utan energi. Mindre trevligt!
    Slå en pling så jag är hemma. Kaffet blir snabbt klart - om du dricker kaffe?

    SvaraRadera