fredag 1 juli 2011

Båt, häst och pizza

Ibland dyker det upp dagar som man gärna hade velat ha fler av. Igår var en sån dag. Klev upp ganska tidigt och blev upphämtad av Anna, Maria och Felix för vidare färd mot Lövskär och en båtripp på dom sju haven. Vi åkte ut till Klubbviken där vi var ett par timmar och hann bränna oss lite. Vi åt pastasallad, solade och gick igenom lite dressyrteori. Vi styrde hem runt 13 då vi skulle sitta på hästrygggen kl 15 för dressyrlektion för Gyllan.

Red världens bästa Thåtte som skötte sig fint men kändes lite trött. Han behöver nog också lite semster snart. Vi red först på slingan och då fick jag verkligen gå på honom för att han skulle trava framåt då det var sååå varmt ute. Sen red vi  i kalla ridhuset och då kändes han mkt bättre och fick till några fina lägningar, skänkelvikningar samt galoppfattningar. Efter passet tog jag ut honom i träns så han fick äta lite gräs som är hans absoluta favoritsysselsättning. Han ska vara på klubben en vecka till då han är uthyrd och ska tävla men sen får han strosa runt i stor beteshage ute på Hägnan i 3 veckor.

Åkte hem en sväng efter ridningen och därefter träffades vi hos Camilla F för pizza, vin och tjejsnack. Mkt trevligt! För mig blev det dock inte så sent då jag åkte hem med Gyllan då hon åkte och jag hade rätt ont efter dagens bravader så kände mig lite trött.

Lite bilder nedan.
kapten Maria

Anna

världens gulligaste Felix

utsikt från båten

nästan framme i Klubbviken

hamnen i Lövskär

Jag

gullungen

här har termometer åkt över bord

Lägg till bildtext

världens finaste häst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar