fredag 8 juli 2011

vänskap

Det kommer dagar då det inte är särskilt kul att vara singel. Oftast gör det mig ingenting att vara själv men ex nu då det är sommar och semester hade det varit rätt trevligt att ha någon. Det kan bli ganska ensamt då dom flesta är med sina familjer och många verkar inte ha något särskilt stort behov av tjejkompisar då familj och partner kommer in i bilden. Tjejsnack och tjejkvällar är något som verkar prioriteras rätt lågt (för vissa) då man bildat familj eller träffat någon. Tråkigt. Telefonsamtal och besök ska komma från båda hållen anser jag. Man är två som ska hålla vänskapsrelationen levande.
Visst förstår jag att man vill vara med sin familj på semestern men tycker ändå man ska vara rädd om sina vänner. En dag kanske du själv sitter där- ensam instängd i en lägenhet då solen skiner, är sjuk och alla är upptagna med sitt. Jag lovar att det inte är särskilt kul och man känner sig rätt oviktig.

Just nu har jag själv valt singellivet av olika anledningar. Är hellre själv än med fel partner. Vet vad jag vill ha och tror han är värd min väntan.
Blev ett ganska personligt blogginlägg men kände att jag behövde skriva av mig lite.
Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar