fredag 29 juli 2011

Fredag

Varför ska alltid dom där gräsklipparsnubbarna börja så j-la tidigt på morgonen? Ja och då var det faktiskt ganska så tidigt också. Dessutom så kan dom väl ta och sätta ljuddämpare på dom där maskinerna. Folk försöker faktiskt sova här!
Jag är ju kanske inte känd som den mest pigga råttan på morgonen men denna vecka har jag varit i princip medvetslös (men det vet jag ju vad det beror på)
Steg i allafall upp till slut och jag och mor beslöt oss för att åka en sväng till Boden och gå på deras kupan som är två våningar (röda korset) Kom dock på att det var väldigt nödvändigt med en hårtvätt före och köpte färg igår (igen) då jag kände för att åter bli lite ljusare. Inser att det nog behövs några färgningar för det för resultatet blev inte direkt ljust. Bild nedan.

Vi kom dock iväg till slut och rattade mot stoooor schtaaaaaaaaaan Boden. Fyndade en klänning/tunika och gardiner till vardagsrummet. Har ju kommit in i en turkos period i mitt liv och hittade gardiner med turkost i.
Vi strosade runt lite och skulle sen äta på Åhlens men antingen har jag blivit totalt snurrig men Åhlens var borta... där låg Team sportia i stället...?
Det var bara att vackert göra mat hemma i stället men det blev ju både nyttigare och billigare.

Tog mig ut på en promenad då det var så fint väder men inte utan doping och fotledsskydd och lindat knä. Det var en rätt intressant känsla att promenera med så mkt vätska i knät men ibland kan det faktiskt bli bättre då jag rör på mig. Vätskan kanske sipprar ut eller nåt. Jag har alltid mp3n i öronen (jaja hörlurarna då) då jag promenerar med ganska hög volym. Ibland händer det att jag glömmer av mig och sjunger med om låten är medryckande. Vissa låtar ska man kanske inte sjunga med i som ex sommarens plåga " vill du ligga med mig då"? i allafall inte om man har människor bakom sig..."pion"
Nu är jag halvt på väg till Statiol för blev hysteriskt sugen på en Magnum vit/jordgubb som är min nya last i livet. Jag är ledsen TipTop men du har blivit brädad.

dålig bildkvalite-finare i v-heten

på promenad genom stan

stooor schtaaaaaaaan

världens snyggaste!

inte så blond men bättre

4 kommentarer:

  1. Jag är glad att jag inte bor i lägenhet. Dessa gräsklippar människor börjar alltid FÖR tidigt. Våra grannar klyver ved, klipper gräset eller fjällar fisk, tidigt eller sent.
    Jag klipper gräset i regel på eftermiddagen, men då är det lagomt.
    Blått och turkos är härliga färger - mina favoriter så jag har gardiner i turkus, sen brukar mina naglar få sån färg med jämna mellanrum.

    SvaraRadera
  2. Hej gumman! SKÖNT att du är tillbaka i blogg"sadeln" igen. jag gillar =)
    Kramiz, moster E

    SvaraRadera
  3. Linda: klart jag dricker kaffe! :) jag är helt inne i en turkos och lila period. Roligt med lite färger! Det är jättefint att gå vid kolonilotterna. Tänk om man hade kunnat skritta där på nån snäll poe :)
    Japp nu är jag tillbaka moster :) kraam.

    SvaraRadera
  4. Här längst ner på Hertsön är det inte alls dumt! Lugnt och händer inte mycket.

    SvaraRadera