söndag 31 juli 2011

old women

Förstår liksom inte var alla åren tagit vägen och när jag blev så himla gammal som jag är nu. Det var ju nästan i förrgår som min yngsta bror Fredrik hoppade i sin hoppgunga hemma i villan på Lerbäcken och nu är han pappa själv!? Det var ju inte alls längesen jag och tvillingarna (Anna och Maria) lekte häst på ängen och sprang i stallet varje lediga minut och det var ju typ igår som jag och Pernilla sprang runt med en röd bibel under armen(för att Carola var troende) och mimade till hennes låtar x antal timmar per dag.


Jag hinner liksom inte med känner jag. Tiden går så himla fort. Har till min fasa upptäckt en del saker som får mig att inse att jag börjar bli väldigt vuxen. Har upptäckt att Lill Lindfors är bra, jag bläddrar i mammas Hemmets journal och Allers och upptäcker att tidningarna jag förr kallade kärringtidningar faktiskt har en del intressanta inslag. Jag har börjat tänka på att jag borde köpa nytt porslin så att jag kan duka fint om jag får gäster, har höjt mitt pensionssparande, köper Aftonbladet titt som tätt och kollar in väderprognoserna.
Har dessutom uttalat meningen "dagens ungdom" och min favorit kolumn i tidningen är " det hände för 25 år sen" Ett tydligt tecken på att jag håller på att bli gammal är att jag funderar på att jag håller på att bli gammal.
Nåja- det sägs ju att livet börjar efter 40 så man får väl hoppas att det är sant!

1 kommentar:

  1. Kan bara hålla med om att åren går och det är hemskt mycket som hände för typ 25 år sedan. Kan hoppas att dom som säger att livet börjar efter 40 har rätt;-)

    SvaraRadera